Неділя, 29.03.2020, 12:51
Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Тиждень "Моє здоров'я"
23.12.2014, 18:48

Відділ освіти Локачинської райдержадміністрації

Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Козлів

Тиждень

«Моє здоров’я»

 

                                            

                                                                         Бугайчук Ольга Ростиславівна –

                                                                           педагог-організатор  

               Вступ

     «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо»,  - такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів.

     Важливим критерієм соціально-економічного розвитку суспільс­тва є якість і тривалість життя його громадян, що зумовлені станом здоров'я, руховою підготовленістю та фізичною культурою. На жаль, останніми роками в Україні зберігаються негативні тенденції знижен­ня основних показників життєдіяльності населення, особливо дітей і молоді. Сучасний стан здоров'я населення нашої держави свідчить, що існує реальна загроза вимирання нації. Майже 90 % дітей, учнів і студентів мають відхилення в здоров'ї, понад 50 % — незадовільну фізичну підготовку.

     Здоров'я завжди посідало важливе місце серед освітніх проблем, оскільки одним із завдань педагогіки є виховання здорового праце­здатного покоління. Стан здоров'я сучасної людини залежить не лише від зовнішніх умов, а й від власного ставлення до нього. Зрозуміло, що вироблення такого ставлення — найважливіша умова оздоровлення суспільства. І починати варто зі школи, оскільки саме вона — єдиний інститут, через який проходить усе населення країни. Саме тому одна з найбільш серйозних проблем сьогодення є питання формування здорового способу життя серед учнів. Отже моя проблема – формування здорової свідомої особистості.

     Однак, щоб стати володарем свого здоров'я, слід знати, що таке здоров'я і що саме забезпечує нормальний процес життєдіяль­ності. Тільки в такому разі можна навчитися керувати своїм здоров'ям. Основні фактори, від яких залежить стан здоров’я людей:

  • 10 % — від рівня розвитку медобслуговування;
  • 20 % — від спадковості;
  • 20 % — від довкілля;
  • 50 % — від способу життя.

     Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, половина здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.

     Здоровий спосіб життя — це система поведінки людини, яка охоп­лює культуру руху, харчування, взаємини, повноцінне сімейне жит­тя, творчу активність, високоморальне ставлення до довкілля, інших людей і до самої себе; це захоплення, любов до рідних, а також ба­жання творити добро.

     Що ж таке здоров’я? «Це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад», - таке загальне визначення прийняла Всесвітня організація охорони здоров’я.

     Шкідливі звички, побічні продукти цивілізації, самостійно складені рецепти «зниження ваги» мають несприятливий вплив на здоров’я людини. У людей рухливих, які ведуть активний, здоровий спосіб життя, цей прихований ворог залишаєть­ся «мирним сусідом» і в найкритичніших ситуаціях; у людей ослаб­лених з нераціональним режимом праці та відпочинку в таких умовах розвивається захворювання.

     Найбільш шкідливими звичками, які можуть сформуватись у шкільному віці, є куріння та вживання алкоголю, вживання наркотичних речовин. Саме ці звички згубно впливають на організм, який формується і ще не має належного рівня захисту від зовнішніх і внутрішніх несприятливих чинників, що часом призводять до незворотних процесів у здоров’ї людини.

     Справедливо зазначав видатний вчений, хірург М. Амосов: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі і жадобу. Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні й значні». Тому людина має усвідомлювати нову формулу життя: «Турбота про здоров’я – обов’язок кожного».

     Кожна людина — господар своєї долі, творець здоров’я. Але біль­шість із нас легковажно ставиться до безцінного дару природи, яким для кожного є здоров’я. Людина набуває шкідливих звичок, різно­манітних захворювань, чим прирікає себе на лінь та депресію. Однак великі можливості, закладені в організмі кожної людини, можуть бу­ти реалізовані.        

Мета проведення:

  1. привернути увагу до гострих злободенних проблем, що виникають у молодіжному середовищі, зокрема, таких як наркоманія, тютюнокуріння, алкоголізм, СНІД;
  2. розвинути негативне ставлення до шкідливих звичок;
  3. закріпити знання учнів про те, що найбільше багатство людини – це її здоров’я;
  4. викликати бажання виховувати здорові звички – займатися спортом, активно відпочивати;
  5. виховувати бажання берегти власне здоров’я і здоров’я інших людей.

Тому розробляючи заходи для його проведення, слід дотримуватись таких правил:

  1. у їх підготовці і проведенні активну участь повинні брати самі учні;
  2. заходи мають охопити якомога більшу кількість учнів.

План проведення:

№ п/п

   Дні тижня

   Час проведення

                      Зміст заходу

1.

Понеділок

ІІ велика перерва

 

 

 

Після уроків

Організаційна лінійка: ознайомлення з планом роботи на тиждень; оголошення конкурсу малюнків «Хочу бути здоровим» (1-4 кл.), «Мода на здоров’я вічна» (5-9 кл.).

Випуск загальношкільної стінгазети.

2.

Вівторок

ІІ велика перерва

Після уроків

Зустріч з лікарем педіатром (1-4 кл.),

лікарем андрологом (хлопч. 7-9 кл.), лікарем гінекологом (дівч. 7-9 кл.).

3.

Середа

Після уроків

Перегляд відеофільму «Правда про наркотики».

Тест «Чи схильний ти до наркотиків?».

4.

Четвер

Після уроків

Урок здоров’я «Вплив алкоголю на організм людини» (6-8 кл.)

5.

П’ятниця

ІІ велика перерва

Після уроків

Підведення підсумків тижня: конкурсу малюнків.

Усний журнал «Найкраще всім здоровим жити» (5-9 кл.).

Дискотека – активна форма відпочинку.

6.

Щодня

ІІ велика перерва

Рухливі ігри на перервах «Двоє – мало, третій лишній», «Шишки, жолуді, горіхи» (1-4кл.); спортивні ігри (1-6 кл.)

Вправа «10 кроків до здорового способу життя» з елементами тренінгу(7-9 кл.).

 

Чи схильний ти до наркотиків?

(Тест)

1. На жаль, тютюн, сигарети в нашому житті дуже поширені серед молоді, але нікотин «атакує» не тільки легені, а й серце, кровообіг. Як ти ставишся до «голу­бого димку» і до курців?

А)     я гадаю, що курці отруюють будь-яке приміщення і перетворюють всіх оточуючих на па­сивних курців;

б)       кожен має сам вирішувати, де палити, будь-які обмеження зайві;

в)       палити можна не скрізь.

     2. Невдовзі іспит. Усі твої товариші нервуються, хвилювання досягло найвищого напруження. Хтось приніс заспокійливі пігулки і пропонує ї
тобі. Візьмеш?

А)      так, я візьму пігулку, але тільки в тому разі, як­що я вже зовсім в «ауті»;

б)       ні, мені ліньки думати про те, де брати цю пігул­ку наступного разу, коли її не запропонують;

в)       ні, не потребую штучного заспокоєння.

     3.   На вечірці по колу іде сигарета з травичкою. Всі твої друзі один по одному затягуються і от настала твоя черга. Як ти вчиниш?

А)      в будь-якому разі хоч разок та спробую;

б)       ні, я не робитиму цього, краще піду з такої вечірки;

в)       я сам не візьму сигарети, а з цих дурнів досхо­чу посміюся.

     4.   Зібравшись заради компанії, гості сміються, тан­цюють. Ти приходиш із запізненням, коли інші вже трохи випили. Як ти поводитимешся?

А)      вип’ю дві-три чарки, щоб наздогнати інших;

б)       терпіти не можу, коли в компанії гарний настрій залежить від випивки, я краще побуду трохи і піду;

в)       мені байдуже, коли інші п’ють, у мене самого і без того хороший настрій.

       5. Дехто каже: «Наркотики зовсім не небезпечні, слід тільки правильно з ними поводитися». А ти  теж у це віриш?

А)      той, хто так каже, обдурює себе;

б)       так, це відповідає дійсності, за винятком сильних наркотиків;

       6. Існує думка, що «круту» музику і наркотики не можна розділяти. А ти як вважаєш?

А)      можна робити чудову музику, не вдаючись до наркотиків;

б)       приймаючи наркотики, взагалі не можна сприй­мати музику;

в)       всі музиканти що-небудь приймають.

       7. Твій приятель настійно просить тебе дістати йо­му певну суму в борг. Ти знаєш, що він регулярно приймає наркотики. Чи позичиш ти йому гроші?

А)     так;

б)       ні;

в)       тільки в тому разі, якщо знатиму, навіщо вони йому.

     8. Ти страшенно закохався! З твоєю новою пасією ти проводиш вечори разом в її компанії. Ти помічаєш, що всі тут, включаючи твою кохану, не від того, щоб пропустити чарку-другу, а то й прийняти що-небудь сильніше. Чи почуватимешся ти у своїй тарілці?

А)      якщо там весело, то чом би й ні;

б)       не обов’язково часто проводити час у компанії;

в)       ця компанія шкодить моєму коханню.

Результати тесту

 Постав хрестик біля тієї відповіді, яка тобі найбіль­ше підходить. За таблицею підрахуй кількість очок. Виходячи з отриманої суми, автори цього тесту допо­можуть тобі визначити твій тип.

 

 

А

б

в

 

 

а

б

в

1.

10

0

5

 

5.

10

0

2.

5

0

10

 

6.

10

5

0

3.

0

10

5

 

7.

0

10

5

4.

0

10

5

 

8.

0

5

10

 

0—20 очок: ти поводишся так, наче проблем з нар­котиками не існує. Виявляється, ти не вважаєш алкогольні наркотики наркотичними речовинами. Але ж небезпечні не тільки героїн і кокаїн. Зверни ува­гу на те, що більшість наркоманів — алкоголіки. За­мислись ще раз над своїм ставленням до наркотиків! Мабуть, тобі варто було б порадитися з тим, кому довіряєш, — з улюбленим учителем або кимось із батьків, із знайомим лікарем.

25—30 очок: не можна стверджувати, що ти такий уже питущий. Час від часу ти не проти пропустити чарку, але вважаєш, що тобі нічого не загрожує, що ти контролюєш ситуацію. Але слід пильнувати: під впливом друзів ти можеш піддатися спокусі і вжива­ти наркотики.

Той, хто набрав 20—25 очок, належить до «групи ризику», і йому слід бути обережним.

60—80 очок: наркотики ніколи не стануть для тебе серйозною проблемою. Але не впадай в іншу крайність і не виступай відносно інших у ролі провідника моралі.

Урок здоров’я

«Вплив алкоголю на організм людини»

Мета: допомогти учням обрати гідні життєві цілі та мрії, попередити про небезпеку, що може зруйнувати ці мрії.

Матеріали: скринька, камінці, схема будови людського торсу.

Педагог-організатор. Особливою ознакою цього уроку буде те, що протягом уроку ми читатимемо оповідання. Це історія про трьох молодих людей, Дмитра, Наталю і Сашка, а також про низку сюрпризів, які їхні бабусі запланували для них колись давно. Історія починається з таємничої старої скриньки. Послухаймо уважно, як починається оповідання.

  • Мені нудно, - скаржився Сашко. – Тут немає що робити.
  • Ти б міг для розваги повчитися, - ущипливо сказала Наталка.
  • Ну, мені не настільки нудно! – засміявся Саша. – Крім того, є шанс, що бабусі вигадали для нас щось цікаве.

Тетяна Олександрівна підійшла до учнів.

  • Ну, що, усі готові до сьогоднішньої зустрічі з бабусями?
  • Звичайно, - відповіли вони.

Тетяна Олександрівна дістала скриньку, з хвилину щось пошукала у ній і вийняла туго замотаний аркуш. Вона передала його Дмитрику. А той його розгорнув.

  • Це називається «Все через цвях».

Зібралися люди, щоб цвяха шукати,

Бо спала підкова з коня.

А доки шукали, - згубили й коня,

І поки повсюди коня виглядали, -

То втратили й вершника того коня.

Без вершника їм перемоги чекати

Безглуздо, бо шансів на неї нема.

Програли країну, багатство віддали,

А все почалося лише із гвіздка.

  • О, дайте я вгадаю, - сказав Сашко, - у скриньці три цвяхи.
  • Ні, нема там ніяких цвяхів, та й взагалі вони не мають ніякого відношення до сьогоднішнього уроку, - відповіла Тетяна Олександрівна. Вона дістала три звичайних камінці і поклала їх перед учнями.        
  • Дякую, бабусю і Я збережу цей скарб на все життя, - прошепотів Сашко на вухо Наталці.
  • Ти щось сказав? – запитала Тетяна Олександрівна.
  • Та ні, нічого важливого, - відповів Сашко.
  • Гаразд, - сказала Тетяна Олександрівна. – Тепер я хочу, щоб ви поклали ваші камінці в черевик.
  • Це має якийсь зв’язок з тим, що ми читали про цвях, чи не так? – поцікавився Дмитрик.
  • Ми подивимося, - посміхнулася вчителька. – У кінці дня зустрінемося і перевіримо чи змінився якось ваш день від цього невеличкого додатка.

Педагог-організатор. Давайте ненадовго відірвемося  від історії бабусь поговоримо про ще одну річ, яка впливає на те, як ви поводитеся,  про дію  алкоголю  на  ваше тіло, дізнаємося, на які системи органів він впливає, і які  проблеми  зі  здоров’ям   виникають  через  надмірне вживання алкоголю.

Для початку я роздам кожному з вас по камінцю.

Коли ви отримаєте свій камінець, покладіть його у черевик. Якщо це трохи незручно, то нічого страшного; просто покладіть його у своє взуття.

Які види напоїв містять у собі алкоголь?

[Можливі відповіді: пиво, вино, горілка.]

Як    алкоголь    впливає    на    людський    організм?

[Можливі відповіді:  сп’яніння,  запаморочення,  напади в’ялості, нудота. ]

Ці       відповіді      характеризують      в       основному короткочасну дію; тобто, вони матимуть прояв доти, доки організм не перетравить вжиту дозу алкоголю. Усі ці наслідки спричинені тим, що алкоголь має дуже просту  хімічну структуру  і  може з легкістю проходити природні фільтри організму, які зазвичай захищають мозок від небезпечних хімічних речовин та інфекцій.  Цей фільтр   називається гемоенцефалічним   бар’єром.   Коли   алкоголь  через кров потрапляє до мозку, він діє на кору голови мозку,     яка     відповідає     за     настрій,     рівновагу, координацію, реакцію і тверезість думок.

Тепер я хочу, щоб ви усі піднялися, обійшли клас знову сіли на свої місця.

Ті варіанти впливу алкоголю на організм, що ми обговорювали, мали короткочасний ефект. Хронічне зловживання алкоголем може призвести до постійних проблем зі здоров’ям.

Учень. Між іншим, щоб ви знали, тютюнокуріння також сприяє виникненню певних видів раку ротової порожнини, стравоходу і шлунку. Якщо людина вживає тютюн, а також зловживає алкоголем, то ризик захворіти на рак у 10 разів вищий.

Педагог-організатор: Давайте замалюємо ті органи, про які ми щойно говорили.

Учень. Орган, який страждає від зловживання алкоголем чи не найбільше, це печінка. Печінка – це внутрішній орган, який відповідає за виведення токсинів (отруйних речовин) з крові.

Учень: Алкоголь впливає на людський організм як токсин. Тривале вживання алкоголю змушує печінку працювати у важчих умовах, ніж це для неї передбачено.

Педагог-організатор. Зловживання алкоголем також призводить до відкладання жиру навколо печінки. Це може стати причиною гепатиту або цирозу. Цироз печінки викликає багато проблем, але найнебезпечнішою з них є виникнення стравохідних виразок, які руйнують судини і можуть викликати кровотечу в будь-яку мить. А така крововтрата може бути життєво небезпечною.

А зараз встаньте усі знову. Цього разу, будь ласка, стрибніть 10 разів на одній нозі.

[Після того як учні пострибали,  продовжую.]

Тривале або постійне вживання алкоголю може також призвести до збільшення руйнування селезінки. А це впливає на утворення певного виду кров’яних тілець, особливо білих. Наш організм використовує білі  кров’яні тільця для  боротьби з інфекціями.

Учень. Одна з найтиповіших інфекцій, від яких  страждають алкоголіки, - це пневмонія. Тому ми  замалюємо на таблиці легені.

Педагог-організатор. Селезінки на нашому малюнку не видно, але вона знаходиться поряд зі шлунком.

Отже, важливими органами нашого організму, які потерпають від шкідливого впливу алкоголю, є мозок, ротова порожнина, стравохід, шлунок, печінка легені та селезінка. Давайте поговоримо про камінець у вашому взутті.

Як він вплинув на ваші відчуття? Ви пробували якось його посунути, щоб він менше заважав вам у взутті?

[Можливі відповіді: я кульгав, або я стрибав на іншій нозі.]

Скажіть, як камінець у взутті міг би завадити вам робити ваші улюблені справи, наприклад, виступати чи змагатися?

[Можливі відповіді: займатися баскетболом, футболок хокеєм.]

Камінець у вашому взутті можна порівняти і тривалим і надмірним вживанням алкоголю. Спочатку ви знаєте, що він там, але він вам не надто й заважає. Якщо ігнорувати його, то ви можете й зовсім про нього забути. Потім він починає ускладнювати вам виконання завдання, яке без нього  було б простим. Як ви думаєте, що трапиться, якщо ви залишите камінець у взутті на один тиждень або на один місяць?

[Можливі відповіді: на нозі заявиться рана або виразка, до неї може вчепитися інфекція. Це може призвести до ампутації цілої кінцівки. Можливо, хтось скаже, що на нозі може утворитися мозоль.]

Це схоже на надмірне вживання алкоголю. Спочатку така   пристрасть   видається    відносно   невеликою проблемою, але якщо з нею не боротися, то вона може перетворитися на велику шкоду, навіть на таку, яку  вже   не   можна   виправити.   Іноді   люди   настільки  звикають   до    погіршення   усіх    функцій   їхнього організму, що просто перестають помічати, що з ними  відбувається. Вони ніби втрачають чутливість до тієї ситуації, у якій знаходяться.

Подивіться на замальовані ділянки малюнку, який знаходиться на дошці.

Подивіться,    якої   шкоди    може   завдати    вашому організму алкоголь. Подумайте хвилинку і запишіть на листках ті мрії, від яких вам доведеться відмовитися, і які   вам   просто   не   вдасться   здійснити,   якщо   ви  оберете зловживання алкоголем.

Тепер   давайте    повернемося   до   нашої    історії   і подивимося, що ж роблять три учні з камінцями у своєму взутті.

Двоє з трьох учнів провели день, накульгуючи через камінець у взутті. Незалежно від того, куди вони намагалися його пересунути, він все одно давав про себе знати.

До кінця дня вони були вже більш ніж готові припинити цей експеримент.

  • Я анічогісінько не зробила за весь день сьогодні! – сказала Наталка. – Я тільки й думала, як позбутися того дурного камінця у взутті!
  • Я думав, що знайшов вихід, - перебив її Сашко. – Я пересунув його під пальці, так, щоб він не надто заважав мені ходити, і на деякий час майже забув про нього. Але подивіться, що сталося! – Сашко присів, зняв черевика і шкарпетку, і показав Дмитрику з Наталкою величезного пухиря.
  • Ого! Одягни свого черевика знову. Твоя нога смердить, - засміявся Дмитрик.
  • А ви придумали щось краще? – поцікавився Сашко.
  • Таки придумав, - сказав Дмитрик. – Я поклав камінець у свій черевик, а потім там де тільки можна було, ходив босий, У моєму черевику залишався камінець, але не нога!
  • Іншими словами, ти просто обдурив усіх, - почала сварити його Наталка.
  • Але ж я зробив усе, як нас і попросили, - зверхньо відповів Дмитрик. – Інша річ, що дехто не був достатньо розумним і тепер от кульгає.
  • Мабуть, якби шкіра на ступнях була грубіша, я міг би нормально ходити навіть з камінцем, - вголос розмірковував Сашко.
  • Ось і ходи так до кінця життя, - кепкував з нього Дмитрик.
  • Я тільки сказав, що міг би, - захищався Сашко.
  • Дивно, який великий вплив на те, що ми хотіли зробити, на наші плани, і навіть на нашу дружбу, має невеликий камінець у черевикові! – сказала вчителька, що спостерігала цю сцену збоку.
  • Це те, чого бабусі хотіли нас навчити? – запитала Наталка.
  • Ні, набагато більше, - відповіла вчителька. – Замініть камінець алкоголем, і я думаю, ви зрозумієте, що мали на увазі ваші бабусі.
  •          Так ось воно що! – вигукнули усі троє разом.      

Учень. Так як і камінці з черевиків, ми здатні викинути зловживання алкоголем з нашого життя. Ми не можемо вирішувати за когось, так само як і не в змозі заставити когось викинути камінці з його взуття. Але ми можемо вирішувати за самих себе.

Учень. У якійсь мірі, кожному з нас доводиться приймати рішення, пов’язані з алкоголем.

Педагог-організатор. Зараз я попрошу кожного з вас прийняти рішення щодо камінця у вашому черевику.

Можливо, ви вирішите залишити його у черевику аж до нашої наступної зустрічі. Якщо ви залишаєте камінець, то ви повинні не просто тримати його в черевику, а класти його саме в те взуття, в якому ви будете ходити весь час, аж до нашої наступної зустрічі. Якщо ви поміняєте черевики і одягнете не ті що сьогодні, то вам доведеться перекласти камінець і ходити з ним.

Але, як я сказала, у вас є вибір. Якщо ви зараз маєте бажання позбутися камінця, то не вагайтеся і робіть це вже. У ці хвилини у вас буде можливість віддати свій камінець до такої собі .меморіальної гірки. У  багатьох країнах люди споруджують такі гірки на  згадку про видатні ідей чи події. Наша горя камінців нагадуватиме нам про дві речі. Перше – про проблеми і    негаразди,   пов’язані   з    надмірним    вживанням алкоголю. Друге – про свободу втілювати свої мрії у життя,   якщо   ми   оберемо   шлях   не   зловживати алкогольними напоями.

Отже, кожен з вас, хто хоче, може підійти зараз і пожертвувати камінець до нашого меморіалу.

[Після того, як усі, хто хотів, покладуть камінці до  меморіалу, ще залишаться ті, хто збереже камінці,  скажіть:]

Я бачу, що дехто з вас вирішив залишити камінці при  собі. Пам’ятайте, що ви повинні  перекладати їх у кожну пару взуття, яку одягатимете, і прийти на наступний раз з камінцем у черевику. Під час наступного заняття я попрошу вас показати камінці.

Сьогодні ми дізналися, що алкоголь має не лише короткотривалий вплив, який ми бачимо відразу, але й тривалий негативний ефект на багато систем нашого організму. Деякі з цих проблем можуть суттєво скоротити тривалість життя алкоголіка. Ми зрозуміли, що спочатку проблеми, викликані надмірним вживанням алкоголю, можуть бути малопомітними, але потім вони можуть перерости в серйозні ускладнення, позбутися яких буде важко.

Є велика різниця між камінцем у вашому взутті й надмірним вживанням алкоголю. Ваша нога швидко забуде про дискомфорт, викликаний камінцем, але [вкажіть на малюнок на дошці] ваш організм не так швидко        позбудеться        руйнівних наслідків зловживання алкоголем.

Сьогодні    ми    побачили,    як    тривале вживання алкоголю може зашкодити нашому організмові.

Усний журнал

«Найкраще всім здоровим жити»

 

Мета: пропагувати здоровий спосіб життя, виховувати відчуття важливості,  складності здоров’я та потреби дбайливого й відповідального ставлення до нього.

Обладнання: виготовленні сторінки журналу.

Ми…

Крокуємо здоровими у світле майбуття.

Ми…

Ті, що вийшли на цю сцену.

Ми…

Ті, що стоять перед вами.

Ми…

Ті, що говорять ці слова.

Ми…

Учні Козлівської школи, розповімо вам.

Розповімо, як вміємо.

І застережемо.

Застережемо, як вміємо.

Від бід, які чатують на кожному кроці.

Алкоголізму.

Куріння.

Наркоманії.

Токсикоманії.

СНІДу.

Ми…

В роботі за здоров’я нації.

Ми…

В боротьбі із шкідливими звичками.

Ми…

За утвердження здорового способу життя.

Пісня (на мелодію з мультфільму про кота Леопольда):

Новий день уже над землею встав,

Починають всі роботу,

Ти не встиг, чогось прогуляв, проспав

Залиши свої марні турботи.

Менше хліба хай народить земля,

Менше буде вугілля і гравію!

Біль країни – це біда моя

І моя печаль у біографії.

Усі ми живемо в ритм   нашого часу. А сьогоднішній час – час відбудови молодої України, час боротьби за тверезий і здоровий спосіб життя.

Ми  відкриваємо   1-шу   сторінку.  Вона має  назву  «Алкоголізм – шлях до злочину».

«Шкідливі звички – це твоя розруха і твоя смерть» - говорить Владислав Коваленко. Ще більшою розрухою є алкоголізм.

Викрадач розуму – так називають алкоголь з давніх-давен.

Алкоголь    згубно    впливає   на   будь-який    організм,    навіть    на   фізично загартований організм людини.

Як хочеш швидко підростати

І розвиватися, як слід,

Себе повинен вберігати

І захищатися від бід.

  • Яка ж біда спіткати може?
  • О! Бід навколо ціла тьма!

Ти не роби, чого негоже,

          Не підставляй себе дарма.

Тепер одна погана звичка

Заходить часом наче гість.

Бо в хаті свято, часом, сяє.

Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип’є чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п’є.

А потім й сам собі охоче

Тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

Найперша страждає голова.

Всі центри нам паралізує…

Біда великою бува…

Це звичка дуже препогана,

Життя калічить всім-усім!

Красива вам людина п’яна?

Розумна? Мабуть, не зовсім…

Отож, звичайно, любі діти,

Ростіть здоровими завжди.

Розумними всім ліпше ходити

І якнайдалі від біди.

Найкраще всім здоровим жити,

Де щастя, радість є і сміх.

Учитись, з мріями летіти –

Таке задовольнить усіх.

А ще відмовитись не вміють,

На повідку у інших йдуть.

Ба слабаки. Не мають сили,

Щоб стійко вимовити: «Ні!»

Тим самим вже біду зробили

І дуже шкода їх мені.

Юний друже! Якщо ти не хочеш заплямувати своє життя, втратити здоров’я і

працездатність, пам’ятай.

Не куштуй алкоголю навіть тоді, коли пропонують найближчі люди твої!

Відкриваємо наступну сторінку . Тютюн і здоров’я.

Ми…

Проти тютюнопаління.

Пісня (на мелодію пісні «Ой там на товчку на базарі»):

Ой, там на шкільному майдані,

Ой, дівчата собі хлопців вибирали,

Щоб не пив, не курив.

Щоб дружбою дорожив, вибирали.

/На сцену виходить Андрій. Кладе портфель на підлогу, виймає пачку цигарок і збирається курити. До нього збоку непомітно підходить дівчина./

Дівчина: Скільки можна говорити,

                Що тобі не слід курити?

                З’їж ти тістечко в буфеті

                 Викинь краще сигарету!

Дівчина: Сильна отрута – нікотин!

                Курить батько – курить син.

                Тютюн – це небезпечний брат

                 Про це розкаже наш плакат. (Показує на плакат)

                 Із рота запах неприємний –

                 Все в твоїм роті роз’їда.

Андрій: Я звик до запаху – приємний,

              Курити – це моя мета.

Дівчина: Хвороби, коліки, гастрити

                Тебе чекають і бронхіти.

Андрій: Та нікотин – мій давній друг –

               Без нього я, як і без рук.

               Як покурю – то легше вчитись.

               Курю – не можу накуритись!

Дівчина: Ти що тут мелеш? Схаменись!

                На це серйозно подивись.

                І фільтр тебе не захистить.

                В грудях у тебе все шипить.

                Он кашель в тебе, хрипота…

                У нас у всіх одна мета:

                Щоб всі на світі, всі на світі

                Негайно кинули палити!

Дівчина: Віддай, Андрюша, сигарету –

                З’їж борщ, вареники, котлету.

                Полоній, скандій і миш’як –

                Ну зовсім не смачні ніяк.  

                В диму отруйна кислота

                Бензопирен і СО2

Андрій: Прошу негайно припинити!

               У мене голова болить!

               (Хапається за голову)

               Я скільки раз кидав курити,

               Та марно! Мабуть, звик курить.

Дівчина: То ми тобі добра бажаєм,

                Щоб кинув ти отой табак,

                Про нього лиш погане знаєм

                А той, хто курить, той дивак.

Андрій:   Я палю з молодших класів,

                Бо нічого було робить

                На нашій сотні  і в окрузі,

                 Ну а тепер – усе болить.

                 Болить щось в горлі і булькоче,

                 І скаженіє голова…

                 Чого не вільно, те й кортить

                 І кида в піт, я весь худію,

                 І все, у мене все болить.

                 О лікарю, дайте надію.

                 Не пам’ятаю я уроки –

                 Підводять очі, зір слабкий,

                 А хлопці – он які високі!

                 Я ж не росту, такий малий!

Лікар:     Це не геройство – покурити,

                Здоров’я треба берегти.

                 Постійно будеш ти хворіти

                 Поки курить не кинеш ти.

                 І діабет, і рак чекають

                 На тих завзятіших курців

                 Вони сердешні і не знають

                 Чому лишаються зубів.

                 І шкіра в них бува сіріє

                 Їх полюбляє анемія…

                 І швидко втомлюються в школі,

                 А кинуть – все не має волі.

Пісня:    

Не паліть цигарок наші зайчики

Пожовтіють, пожовтіють пальчики

І дівчата відвернуться на зовсім

Не до серця їм,не до серця їм

Не до серця тютюновий дим.

Дівчина: Тож схаменіться!...Як кидати?

                 Ви дійсно хочете це знати?

Хлопець: Хочете, щоб все було відмінно?

                 Киньте курити, негайно, неодмінно!

                 Строк цей треба чітко визначати

                 І на календарику терпляче відмічати.

(Показує календар).

Дівчина: А щоб легше було без диму обходитися,

               На свіжому повітрі треба покрутитися.

                (Підкидає м’яч).

                Спортом неодмінно ви займайтеся

                І там, де курять не з’являйтеся.

Дівчина:   Не їжте гострого і солі,

                  А більше соків і квасолі,

                  (Показує яблуко і моркву)

                  Побільше овочів і фруктів –

                  Корисних і смачних продуктів.

Дівчина: Дружіть з зарядкою ви цілодобово

                І як не хочете ви вмерти молодим,

                Запам’ятайте золоте слово:

                Не поважайте тютюновий дим.

Дівчина:   Краса дівоча у диму змарніє

                  І зморшки на обличчя набіжать,

                  А хлопець той, що курить, захворіє

                  І вдома буде чахнуть і лежать.

Дівчина: Отож куріння…Щось же вибирайте:

                Хвороби, кашель, гіркуватий дим

                А про поради пам’ятайте

                Щоб не померти в цвіті молодим!

Пісня    (на мелодіюз кінофільму « Іронія долі»):

Ви палите, в кров потрапляють:

Нікотин, аміак і миш’як,

Думайте самі, гадайте самі,

Ковтати чи не ковтать      /2р.

Ви палите довго і ось вам –

І нудить уже, і болить.

Думайте самі, гадайте самі,

Палити чи не палить?      /2р.

Ви палите – це зрозуміло,

І вам не страшним є тютюн.

Покиньте палити, покиньте швидше

Здоров’я за всяку ціну.     /2р.

Оркестр гримить басами,

Трубач видуває мідь,

Думайте самі, гадайте самі,

Палити чи не палить?

Покинути чи палить.

Палити чи ні?

Твій вибір!

Зроби його!

Обери життя , а не смерть.

Перегортаємо сторінку. Наркоманія – неминуча смерть.

Скільки їх, доріг в безодню, і одна з них – це наркоманія. Вона розвивається надто швидко.

Наркоманія – це хвороба особлива, і стосується вона переважно молоді, яка дуже легко потрапляє в наркотичну залежність.

Якщо людина провела вечір у наркотичному тумані, ранком вона не побіжить у тренажерний зал. Найбільш негативно наркотики впливають на психіку.

У людей, що приймають наркотики, спостерігаються провали в пам’яті та галюцинації. Багато з тих, хто приймає героїн, впадають у депресію і навіть думають про самогубство, тому що їм стає все складніше отримати «заряд бадьорості» від наркотиків.

Наркомани – дуже небезпечні люди. Злодійства, проституція, вбивства – всі засоби для них добрі. Мало хто із них досягне зрілого віку.

Сьогодні наркоманія страшна ще й СНІДом, який перетворився на тавро. При вживанні наркотиків потрібна велика рішучість, щоб раз і назавжди сказати: «Ні». Це може зробити людина, яка завжди…

Поважає себе та інших.

Вміє не тільки говорити, але й слухати.

Впевнена в своїх діях.

Відповідає за свої вчинки

Відкрита почуттям і вміє вільно їх висловлювати.

Може знайти в собі сили розповісти близьким про свою проблему.

Не дозволяє порушувати свої права, але й не ігнорує права інших.

В твоїх руках, людино, твоє щастя!

І не подумай, - на кінці шприца!

Бо, може, перший раз і добре вдасться,

Та потім – йде дорога до кінця.

А потім – більше, хочеш більше й більше!

А потім гроші, крадіжка і тюрма!

Ти хочеш сам зробити все, як гірше,

І те болить – назад без вороття.

Ти сам на сам. Ось – ти, а ось – наркотик.

І хто кого? Питання на життя!

Ти не зумієш сам сказати «досить»,

А потім – прірва, прірва без життя.

Тож, краще, на собі не треба

Перевіряти дію ту.

Поглянь, яке чарівне небо

Нас кличе в синю висоту.

Яке життя довкіл прекрасне!

І неповторне, лиш одне!

Так хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває,

Лише в здоров’ї щастя є!

Частівки:

Як красиво на поляні

Маки розквітали.

Налетіли наркомани,

Всю красу зірвали

Починалось все пивком,

А скінчилось «Перваком»

І «Неміров», і «М’ягков»

В гроб загонять будь здоров.

Ми на хімії з бензином

Досліди проводили.

Так нанюхались усі,

Що й ноги позводило.

Ми співали вам частівки,

Що не треба так робить,

Бо наркотики й горілка –

Не дадуть на світі жить.

Пам’ятайте! Наркоманія   СНІД – лихі і небезпечні хвороби.

Отже, наступна наша сторінка носить назву СНІД – невиліковна хвороба.

А тепер поговоримо про те зло в житті суспільства, яке ми зовсім мало знаємо і не вміємо ефективно протистояти йому.

А яке це зло?

Це СНІД.

Це     синдром     набутого     імунодефіциту.     Кінцева     стадія     інфекційного захворювання, викликаного вірусом імунодефіциту людини.

Вірус цей вражає спеціальні клітини крові (лімфоцити), які стають на захист організму людини від різних мікробів і пухлин, і поступово вбиває ці клітини.

СНІД – невиліковна хвороба.

А проявляється у вигляді тривалого підвищення температури без видимих причин.

Збільшення лімфатичних вузлів на шиї, в пахових впадинах, під ключицею.

Пневмонії, яка не піддається лікуванню.

Частих гнійних захворювань,

Бережіть себе від СНІДу

Не додасть тобі СНІД сили,

А відправить до могили.

Тож подумай добре, брате,

Чи потрібно починати?

Життя одне лише дано

Прожити треба його гарно,

Не витрачаючи задарма

На марні витівки пусті.

А ось і перегортаємо останню сторінку «Зроби до здоров’я крок»

Здоровим способом життя

Займатись має кожен.

Приймать наркотики й токсини

Нам аж ніяк не можна.

Наркотики, токсини, алкоголь –

Усе це, друже, зовсім не потрібне.

Якщо їх вжити хоча би раз один

Тебе життя чекає жалюгідне.

Не слухайся нікого, тільки знай,

Що речі ці здоров’ю дуже шкодять.

Імунітет вони руйнують наш,

І до жахливих наслідків призводять.

Наркотики – це біла смерть, так кажуть.

Від неї гинуть тисячі людей.

Алкоголізм – захворювання, також

Призводить до незлічених смертей.

Вони тихо по жилах із кров’ю течуть

Отруюють мозок повільно.

Вони роблять порожнім погляд очей –

Людина уже підневільна.

Та якщо ви раптом захворіли

Заваріть смачний чайок.

Він і втому переможе,

І звільнить від болячок

Чарівні слова лунають, як дзвін:

Освіта й спорт – сила, друг – вітамін.

Хай буде щасливою кожна сім’я.

Здоровий спосіб життя обираю я!

Пісня ( на мелодію пісні «Червона рута» ):

Розказали вам казку коротеньку таку.

Про тютюн і токсини,

Алкоголь, наркоту.

Наша казка не байка,

Та повчальна вона:

Зберегти закликає

Здоровий спосіб життя.

Приспів:
Бо здоров’я найцінніше                        

І про це в газетах пишуть.                         

Спорт, навчання і чайок –

До здоров’я перший крок.   2р.

Ми…

Молоді, сповнені мрій, сподівань. Щодня ми пізнаємо щось нове, робимо самостійно кроки у  життя,  розкриваємо  світу себе,  хочемо зробити  його кращим!

Ми…

Майбутнє країни, її надія.

Ми…

Молодь XXI століття.

Ми…

Рішучі в своїх прагненнях.

Ми…

Впевнених у своїх силах і в своєму успіху.

Попереду  в нас все життя.  І ми рухаємось вперед,  наближаючи     власне майбутнє.

Ми…

Мріємо про успіх, кохання, щастя для себе та для інших.

Вже сьогодні ми повинні визначатись і визначити, що наше майбутнє в наших руках. І тільки від нас залежить те, з чим ми прийдемо в день завтрашній – оповиті наркотичним чи тютюновим дурманом, чи з ясними думками і серцем, відкритим для добра.

Людина майбутнього, сучасна, стильна людина – це людина здорова.

Здоровий спосіб життя – це її вибір.

Ти молодий?

Ти сучасний?

Тоді нас багато!

Тоді ти – з нами!

Тоді ми разом!

Будь наполегливим та впевненим в своєму успіху.

Пам’ятай! У нас все попереду!

Життя – це можливість, скористайся нею.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя — це мрія, здійсни її.

Життя – це багатство – не розтрать його.

Життя – це пісня, доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба, стань борцем.

Життя таке чудове, не згуби його.

Це твоє життя, борись за нього

Пісня (на мелодію з мультфільму про кота Леопольда):

Кличе новий маршрут

Нашу всю команду  

Виступали ми тут

Та не для параду.

Слово правди несем людям роботящим

Буде все найкраще,

З кожним новим днем.

Рухливі ігри

«Двоє – мало, третій – лишній»

     Діти стають у круг по двоє, один за одним. Одна пара бігає: один тікає, а другий його доганяє і намагається торкнутися. Втікач стає попереду якоїсь пари і той, що опинився ззаду третім, мусить тікати.

     Якщо гравець, що доганяє торкнеться гравця, що тікає, тоді вже перший тікає, а другий починає його доганяти.

Література

  1. Бєдная О. Хочеш бути здоровим – будь ним! // Психолог-вкладка. – 2008. - №306. - с. 7.
  2. Бойченко Т., Колотій Н. Основи здоров’я // К.: Державний інститут проблем сім’ї та молоді, Український інститут соціальних досліджень, 2005 с. 11.
  3. Гмиря О. Тиждень антитютюнової пропаганди // Позакласний час. – 2004. - №15-16. - с. 40-41.
  4. Кол. авт. – упоряди.: Петрович В., Курінова О., Шульган Ф., Волох А. Сходинки до здоров’я // Луцьк: Надстир’я, 2003 с. 37.
  5. Командні ігри // Позакласний час. – 2004. - №11-12,  с. 73.
  6. Комащук М. Ми – за здоровий спосіб життя // психолог-вкладка. – 2008. - №306. - с.27.
  7. Митрович О. За здоровий спосіб життя // Шкільна бібліотека. – 2003. - №11. –

с. 106-110.

  1. Не губіть життя! // Шкільна бібліотека. – 2003. - №11. – с. 91-94.
  2. Пасюта А. Як жити сьогодні, щоб побачити завтра // Психолог-вкладка. – 2008. -№306. – с.12-13.
  3. Романенко В. і ін. Як збуваються і розбиваються мрії // К.: Освіта,  2007 с.166-180.
  4. Ткаленко О. Чи схильний ти до наркотиків? // Позакласний час. – 2003. - №11. – с.53.
  5. Третяк Н. Вибираємо здоровий спосіб життя // Шкільна бібліотека. – 2003.- №11. – с.49-50.
  6. Упоряд.: Шелестова Л., Чиренко Н. Виховні години для сучасних дітей // К.: Шкільний світ, 2008  с. 111.
  7. Федорченко Т., Тарасова Т. Кроки до здоров’я // Тернопіль: ТзОВ «Терно-граф», 2005 с. 7.
  8. Хоронжук Н. Крокуємо зоровими у світле майбуття // Шкільна бібліотека. – 2003. – с. 60-63.
  9. Цьось А. Українські народні ігри та забави // Луцьк: «Надстир’я», 1994 с. 54.

 

    

Категорія: Мої файли | Додав: liliademed
Переглядів: 804 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar