Середа, 08.04.2020, 22:29
Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Урок української мови у 5 класі
09.12.2015, 15:11

Презентація до уроку ЗАВАНТАЖИТИ 

Тема :      Написання листа рідним , друзям. Оформлення конверта .

Мета :      - ознайомити учнів з основними правилами листування ,побудовою листа,

                     його мовним оформленням ,вимогами до оформлення адреси на поштовому

                     конверті ; на основі опрацьованого теоретичного матеріалу вдосконалити

                     творчі вміння аналізувати листи з точки зору стилістичного й мовного

                     оформлення;

  • розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати листи, оформляти конверт ; підвищувати мовну й мовленнєву культуру п’ятикласників у про-

цесі усного й писемного спілкування;

  • за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу вихову-

вати почуття любові до Батьківщини , відповідальності за її долю .

 

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку .

1. Підготовка учнів до осмислення теми уроку .

Учитель зачитує листа , адресованого п’ятикласникам.

                         Дорогі  п’ятикласники !

     Я щиро вдячний вам за ті листи , які ви мені писали . Я справді отримав від вас багато корисних порад . Я дуже радий , що ви хочете мені допомогти і хочете подружитись зі мною . Хочу вам сказати , що тепер я ніколи і нікому не кажу неправди ,перестав бути хвальком . А ще я зрозумів , що не треба давати обіцянок , коли не впевнений , що можеш їх виконати .

       Із нетерпінням чекатиму від вас нових листів . Я думаю ,що ми ще обов’язково з вами зустрінемось , можливо , у новій казці.

                          Ваш  Лис  Микита .

Бесіда з учнями про їхні припущення про те , хто міг їм написати цього листа , чи приємно було їм дізнатися, що на їхню адресу прийшов лист.

ІІ. Оголошення теми , мети , завдань уроку .

Слово вчителя.

     Недаремно , діти , я розпочала сьогоднішній урок із листа , якого вам написав Лис Микита . Адже на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо учитися писати листи,правильно оформляти поштовий конверт .

 

 Учні записують до зошитів тему уроку .

За допомогою методу « Мікрофон » учні визначають мету і завдання уроку.

ІІІ. Розвиток пошукової пізнавальної активності учнів.

Слово вчителя.

 Напевно , ніхто не може дати відповідь на запитання, хто і коли вперше написав листа . А от стверджувати ,що такий жанр спілкування як листування має древню історію дозволяє нам картина « Запорожці пишуть листа турецькому султанові».

На екрані демонструється репродукція картини.

А от уроки Великої Вітчизняної війни вісточки з фронту солдати слали у формі трикутних листів .

У військовий час армія використовувала поштових голубів . за роки Великої Вітчизняної війни голубиною  поштою було доставлено 15000 голубограм .

Бесіда з учнями :

  1. Як ви думаєте , діти , чи актуальним є сьогодні спілкування за допомогою листів?
  2. А чому так сталося ?

Пояснення учителя.

Лист – це творчість кожної людини , проте існують основні правила ведення листування:

-ввічливий тон спілкування ;

-увага до адресата ;

- уміння писати про себе коротко , про інших – більше й детальніше ;

- уміння писати про цікаві факти й події ;

- обов’язково відповідати на одержані листи .

   У листах , як і взагалі у мовленні , проявляється характер людини ,її розум , знання, рівень культури й вихованості .

ІУ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу .

Кілька корисних порад відносно того , як потрібно будувати листи , дала нам Євгенія Чак . І ми їх зараз з вами опрацюємо .

  1. Опрацювання порад Євгенії Чак .

Більшість людей у своїх листах розповідають про своє здоров’я, роботу або навчання й цікавиться фактами з життя того , з ким листується .

   Порада перша :

Автор листа звертається до людини , якій адресує листа за допомогою звертання:

                 МАМО,   ДРУЖЕ ,  СЕСТРО ,  ГАЛИНО ІВАНІВНО .

Порада друга :

У звертанні можуть вживатися епітети :

                ЛЮБА  матусю , ДОРОГА  сестро , ШАНОВНА  Галино  Іванівно .

Порада третя :

Зернення до співбесідника може бути ускладнене привітанням – побажанням:

           ЗДРАСТУЙ , люба матусю ;     ДОБРОГО ДНЯ , шановна Галино Іванівно .

Порада четверта:

Коли ті , що листуються, звертаються один до одного на Ви , то це слово слід писати з великої літери :

                             З нетерпінням чекатиму відповіді від Вас .

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника самостійно .

Бесіда за прочитаним .

У. Виконання практичних завдань

1.  Гра « Я – редактор ».

1. Почтальйон – професія почотна і потрібна .

2. Запишіть , пожалуста , мій адрес.

3. Я напишу подрузі письмо і обізатєльно получу відповідь.

2. Виконання вправи з підручника .

3. Колективна робота з текстом – зразком .

     Діти , не так давно на адресу нашої школи прийшов лист. Він був адресований учням 7 класу Хімічук Юліі та Новосаду Роману . З їхнього дозволу я зачитаю вам окремі рядки цього листа .

Лист проектується на екран , вчитель зачитує фрагмент .

Бесіда :

-Як ви вважаєте , що відчули Рома і Юля, коли дізнались про листа ?

- Які враження виникли у вас ?

- А хто із вас хотів би отримати такого листа ?

4. Виконання ситуативного  завдання .

Діти ,отже , з чого ми будемо починати писати листа ?

Актуалізуюча бесіда про звертання :

  • Що таке звертання ?
  • Чим звертання виражається ?
  • Як виділяється звертання на письмі й в усному мовленні ?

Конструювання речень із звертанням.

  1. Зверніться до України і висловіть своє захоплення красою її полів і гаїв.
  2. Зверніться до рідної землі й висловіть гордість за  її культуру , історію і звичаї.
  3. Зверніться до українців із закликом любити свою Батьківщину .

5.Складання листа за поданим сюжетом .

         Діти , ми з вами живемо у складний і нелегкий час . Дуже багато ваших ровесників змушені були залишити свої домівки . А деякі діти відвідують школи , дитячі садки в складних умовах . Але їм , як і вам потрібно ходити до школи, вони , як і ви , з нетерпінням чекають , коли листок календаря покаже 19 грудня. Що ви знаєте про цей день ?

          Сьогодні ми з вами будемо писати вітального листа вашим ровесникам зі Сходу . Я вам запропоную початок листа , а ваше завдання – доповнити його вітальною частиною .

                                Догогий мій ровеснику .

         Я знаю , що тобі зараз важко живеться , але пам’ятай, що є багато людей , які готові тебе підтримати і запропонувати свою допомогу .

         Незабаром до усіх українських дітей завітає святий Миколай.

  УІ . Робота над оформленням конверта.

  1. Коментар учителя , як правильно оформляти конверт ( за допомогою пам’ятки й малюнка)
  2. Оформлення конверта на основі поданої інформації ( за варіантами)

1варіант.

Василенку Дмитру Івановичу , що мешкає в місті Харкові в будинку №31по вулиці Миру, пише Кравець Ірина Олександрівна з міста Канева  Черкаської області , яка живе в будинку №15( квартира 28)по вулиці Шевченка.

2 варіант

Гришину Віталію Петровичу , який навчається у місті Києві і проживає на вулиці Парковій(будинок 16  ,квартира 125), надійшов вітальний лист від матері , Гришиної  Олени Сергіївни із села Веселого Андрушівського району ( Житомирська область ).

3 варіант

Своїй подрузі Ребрук Людмилі Віталіївні в місто Рівне на вулицю Степову( квартира 8 у будинку 16 )пише Соловйова Ірина Миколаївна із селища Білозерка Херсонської області , що мешкає по вулиці Вінницькій(будинок 87)

 

УІІ. Підсумок уроку

Бесіда :

  • Чого ви навчились на сьогоднішньому уроці ?
  • Якими знаннями ви озброїлись на уроці ?
  • Який вид роботи на уроці вам сподобався найбільше ?
  • Чи виникло у вас бажання написати комусь листа ?

 

УІІІ. Домашнє  завдання .

1. Завершити роботу над написанням розпочатого на уроці листа. Оформити конверт за поданою адресою .

2. З’ясувати значення слів бандероль ,індекс , пошта, скласти з ними речення 

Категорія: Мої файли | Додав: liliademed
Переглядів: 350 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar