Середа, 08.04.2020, 22:02
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Плануємо навчання та перевірку знань з питань безпеки життєдіяльності учнів

Керівники навчальних закладів безпосередньо відповідальні за безпеку життєдіяльності учнів. Тому в планах роботи навчальних закладів на рік передбачають зокрема й проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів. Основна мета таких заходів — формування вмінь практично застосовувати відповідні знання та навички за потреби
Інструктажі зазвичай проводять у формі лекцій, бесід. Опісля обов’язково перевіряють, чи належно закріплені знання та навички, зокрема проводячи ігрові тренінги.

Форми та способи проведення інструктажів у кожному конкретному випадку обирає вчитель або інша відповідальна особа.

Безпека життєдіяльності (БЖД) — це комплексна система знань про захищеність життя і діяльності особистості, суспільства та життєвого середовища від небезпечних чинників природного і штучного походження.

Види інструктажів з питань безпеки життєдіяльності учнів:

    Вступний інструктаж-на початку навчального року, класний керівник на окремій сторінці журналу обліку навчальних занять під час зарахування (оформлення) учня до навчального закладу;

    Первинний інструктаж-на початку навчального року перед початком занять у кожному кабінеті, лабораторії, спортзалі тощо учитель-«предметник», класний керівник, керівник гуртка  в журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності перед початком канікул; учитель-«предметник», керівник гуртка в журналі обліку навчальних занять на сторінці навчального предмета в розділі про запис змісту уроку, заняття перед виконанням кожного завдання, пов’язаного з використанням різних матеріалів, інструментів, приладів, на початку уроку, заняття, лабораторної, практичної роботи тощо;

       Позаплановий інструктаж-у разі порушення вимог нормативно-правових актів, що може призвести чи призвело до травм, аварій, пожеж тощо, учитель-«предметник», класний керівник, керівника гуртка в  журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності при зміні умов виконання навчальних завдань (лабораторних, практичних робіт тощо) у разі нещасного випадку за межами навчального закладу (зокрема, під час канікул);

        Цільовий інструктаж-під час організації позанавчальних заходів (олімпіади, турніри з навчальних предметів, екскурсії, туристичні походи, спортивні змагання тощо) учитель-«предметник», класний керівник, керівник гуртка в журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності під час проведення громадських, позанавчальних робіт (прибирання територій, приміщень, науково-дослідна робота на навчально-дослідній ділянці тощо),

     У навчальному закладі ведуть журнали реєстрації інструктажів з БЖД з учнями у кожному кабінеті, лабораторії, спортзалі тощо.  

   Орієнтовний перелік питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності для учнів:

     Загальні відомості про навчальний заклад, його структуру (кабінети, лабораторії, майстерні, спортзали тощо).

      Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, на навчально-дослідних ділянках тощо

       Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу. Обставини та причини найбільш поширених нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах

       Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі.

       Ознайомлення з Правилами пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України

       Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру

       Безпека дорожнього руху.

       Поведінка на вулиці, ознайомлення з правилами дорожнього руху

       Побутовий травматизм, запобігання нещасним випадкам у побуті та дії у разі їх виникнення

       Перша медична допомога у разі нещасних випадків, надзвичайних ситуацій тощо

        Навчання і перевірка знань

        Програму навчання з БЖД затверджує наказом керівник навчального закладу. У ній передбачають питання особистої безпеки та безпеки оточуючих. Окрім того, учні загальноосвітніх навчальних закладах набувають знань з БЖД під час вивчення предмета «Основи здоров’я». Зокрема, під час вивчення цього предмета розглядають питання щодо: охорони життя та здоров’я, пожежної і радіаційної безпеки, запобігання побутового травматизму. Обсяги, зміст навчання та форми перевірки знань учнів визначають відповідними навчальними планами і програмами.

Обов’язки педагогічних працівників щодо організації навчання і перевірки знань з питань безпеки життєдіяльності учнів

    Керівник навчального закладу несе відповідальність за організацію навчання і перевірку знань працівників з питань безпеки життєдіяльності учнів у навчальному закладі, проходить у встановленому порядку раз на три роки навчання і перевірку знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності на базі методичного підрозділу відповідного органу управління освітою, якому підпорядковано навчальний заклад, затверджує наказом: склад комісії з перевірки знань працівників навчального закладу з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності (далі — комісія) терміни проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, затверджує особисто: перелік питань для перевірки знань працівників з питань безпеки життєдіяльності, програму вступного інструктажу з питань безпеки життєдіяльності, програму первинного інструктажу з питань безпеки життєдіяльності, видає накази про призначення осіб, відповідальних за проведення інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, організовує роботу щодо розроблення і періодичного перегляду (один раз на 5 років) інструкцій з безпеки життєдіяльності.

   Учителі, вихователі та класні керівники несуть відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів під час проведення навчальних занять, позакласних, позашкільних заходів, проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності: у навчальному закладі за місцем роботи обсягом не менше ніж 20 год. на базі методичних підрозділів органів управління освітою, яким підпорядкований навчальний заклад — для педагогічних працівників, які проводять з учнями інструктажі з питань безпеки життєдіяльності (учителі фізики, хімії, біології, інформатики, фізичного виховання, керівники гуртків тощо), проходять протягом місяця повторне навчання і перевірку знань з питань безпеки життєдіяльності, якщо показали незадовільні знання, організовують вивчення учнями правил і норм з питань безпеки життєдіяльності, проводять з учнями інструктажі з питань безпеки життєдіяльності: під час проведення навчальних занять, позакласних, позашкільних заходів вступний на початку навчального року — з реєстрацією в журналі обліку навчальних занять на сторінці класного керівника, куратора групи первинний, позаплановий, цільовий — з реєстрацією в спеціальному журналі, що зберігають у кожному кабінеті, лабораторії, спортзалі та іншому навчальному місці перед початком заняття (нової теми, лабораторної, практичної роботи тощо) — з реєстрацією в журналі обліку навчальних занять і виробничого навчання на сторінці предмета в рядку про зміст уроку, лекції, практичної роботи тощо, розробляють програми інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, що містять питання особистої безпеки та безпеки оточуючих згідно з напрямом проведення заходів та не вимагають обов’язкових інструкцій з питань безпеки життєдіяльності, — для безпосередніх керівників робіт або заходів, здійснюють контроль за виконанням учнями правил (інструкцій) з безпеки життєдіяльності, проводять профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів під час проведення навчальних занять, позакласних, позашкільних заходів, проводять профілактичну роботу серед учнів щодо вимог особистої безпеки в побуті (дії у надзвичайних ситуаціях, під час дорожнього руху, участі у масових заходах, перебування в громадських місцях, об’єктах мережі торгівлі тощо), повідомляють терміново керівника навчального закладу та фахівця з охорони праці або особу, відповідальну за охорону праці, безпеку життєдіяльності в навчальному закладі, про кожний нещасний випадок, що трапився з учнем, організовують надання першої медичної допомоги потерпілому, викликають медичного працівника, беруть участь у розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нещасного випадку

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/260-planumo-navchannya-ta-perevrku-znan-z-pitan-bezpeki-jittdyalnost-uchnv?ustp=F&utm_medium=letter&utm_source=letterevent&utm_campaing=letterevent_vebinar_230317_bezpeka_ditey

Категорія: Мої статті | Додав: Демедюк (14.04.2017)
Переглядів: 197 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar